poniedziałek, 14 listopada 2016

Plakat teatralny a problematyka utworu


Plakat spektaklu teatralnego stanowi spójną całość z przedstawieniem i wyraża zawarte w nim idee.

Ciekawym zatem zadaniem może być dla uczniów tworzenie takich plakatów, a następnie omawianie ich przez inną osobę.

Postanowiłam to sprawdzić.

Pierwszoklasiści wykonali plakaty do utworów: "Dziady cz.II" i "Żarłoczna Ewa".


Uczniowie byli aktywni, ponieważ
-rozumieli sens podejmowanego działania (cele lekcji w języku ucznia),
-mieli poczucie bezpieczeństwa ( nie oceniałam talentu lub jego braku),
-działaniom towarzyszyły emocje (niektórzy ciągle o nich mówili na głos),
-odczuwali satysfakcję (wyeksponowali swoje prace na tablicy, przypinając je magnesami),
-planowali i podejmowali decyzje,
-mieli możliwość zrealizowania własnych pomysłów,
-dostrzegałam i doceniałam wkład pracy, a nie jej efekt,
-panowała miła i przyjazna atmosfera.

Z pewnością tak przeprowadzone zajęcia wpłynęły na  pozytywną, wewnętrzną motywację uczniów do nauki.

P.S. Przymknijcie oko na błędy w tekście na plakacie :)
Licencja Creative Commons 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz