Plakat teatralny a problematyka utworu



Plakat spektaklu teatralnego stanowi spójną całość z przedstawieniem i wyraża zawarte w nim idee.
Ciekawym zatem zadaniem może być dla uczniów tworzenie takich plakatów, a następnie omawianie ich przez inną osobę.
Postanowiłam to sprawdzić.
Pierwszoklasiści wykonali plakaty do utworów: "Dziady cz.II" i "Żarłoczna Ewa".






Uczniowie byli aktywni, ponieważ:


-rozumieli sens podejmowanego działania (cele lekcji w języku ucznia),
-mieli poczucie bezpieczeństwa ( nie oceniałam talentu lub jego braku),
-działaniom towarzyszyły emocje (niektórzy ciągle o nich mówili na głos),
-odczuwali satysfakcję (wyeksponowali swoje prace na tablicy, przypinając je magnesami),
-planowali i podejmowali decyzje,
-mieli możliwość zrealizowania własnych pomysłów,

-dostrzegałam i doceniałam wkład pracy, a nie jej efekt,
-panowała miła i przyjazna atmosfera.




Z pewnością tak przeprowadzone zajęcia wpłynęły na pozytywną, wewnętrzną motywację uczniów do nauki.




P.S. Przymknijcie oko na błędy w tekście na plakacie :)
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych