Każdy projekt jest wart uwagi. Oto nasze konkursowe zgłoszenie do konkursu PROJEKT Z KLASĄ


Projekt edukacyjny nr 00004


Nazwa projektu:
Z książką w teczce
Tutaj znajduje się prezentacja projektów konkursowych


Opis projektu:
Autoprezentacja uczestników projektu.
Utworzenie na facebooku grupy projektowej.
Wspólna wymiana doświadczeń i wypracowanych materiałów.
Zaprojektowanie logo projektu.
Materiały elektroniczne oraz internetowe stworzone za pomocą poznanych narzędzi: nagrania, filmiki, prezentacje, elektroniczna książka, mówiące awatarki, plakaty internetowe, wystawa zdjęć, plakaty, prace techniczne. Podniesienie umiejętności komunikacyjnych, społecznych, komputerowych, czytelniczych, pracy w zespole.

Wykorzystanie TIK:




efektu double exposure[1]
BlendMix oraz strony internetowej http://pho.to
aplikacji na stronie internetowej http://posted.pl
Prezi lub Emaze do tworzenia prezentacji
Classtools.net do gromadzenia informacji na temat twórczości pisarzy i poetów
photo challenge
http://padlet.com- do prezentacji efektów pracy
http://www.voki.com/- bohaterowie literaccy sami się przedstawiają
opracowanie szaty graficznej przy wykorzystaniu aplikacji na stronie http://canva.com
tworzenie haiku i poetyckich chmur wyrazowych z wykorzystaniem aplikacji Tangul i Tagxedo
wykorzystanie aplikacji Pixton do tworzenia komiksów.

Ponadto zredagowanie kreatywnych wątków do znanych dzieł literackich z wykorzystaniem kostek Story Cubes.


[1] double exposure – w fotografii i kinematografii termin określający nałożenie dwóch lub więcej obrazów celem stworzenia jednego obrazu.



Cele projektu

Popularyzowanie czytania książek wśród dzieci i młodzieży.
Umożliwienie dzielenia się swoimi doświadczeniami czytelniczymi.
Wyrażanie opinii o książkach i dyskutowanie o nich.
Stworzenie społeczności młodych czytelników.
Ułatwienie kontaktu z autorami i wydawcami.
Ukazanie czytania jako daru i wartości.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologiami informacyjno- komunikacyjnymi.
Doskonalenie umiejętności redagowania recenzji.
Prawidłowe stosowanie zasad ortografii i interpunkcji.
Kształtowanie umiejętności pracy w zespole i współodpowiedzialności za realizowane zadania.
Doskonalenie umiejętności językowych i artystycznych.
Budzenie satysfakcji i radości z efektów własnych działań (wystawy, prezentacje).
Umożliwienie korzystania z narzędzi multimedialnych.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się TIK-iem.
Motywowanie do autonomicznej i twórczej pracy.
Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z Internetu.

 
Elementy unikatowe:

Rozpowszechnienie czytelnictwa poprzez skłanianie młodych ludzi do sięgania po książki i ukazywanie różnorodności świata skrytego na kartach literatury.

Spodziewany efekty innowacji dla uczniów:

- tworzą recenzje książek z wykorzystaniem różnorodnych form wyrazu artystycznego oraz nowatorskich narzędzi TIK;


- sprawnie opracowują szatę graficzną plakatów i ulotek z wykorzystaniem aplikacji on-line;


- doskonalą sztukę autoprezentacji poprzez nowatorskie media;


- redagują autorską książkę i publikują ją on-line;


- nabywają umiejętność robienia notatek metodą sketchnotes. 

 

 
dla szkoły:




- stwarzanie uczniom możliwości kreatywnego i twórczego działania;


- promocja szkoły w środowisku lokalnym oraz ogólnopolskim;

- wymiana dobrych praktyk z nauczycielami z całej Polski;


- poszerzanie możliwości oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych;


- kształtowanie w młodzieży postawy odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z mediów elektronicznych.


Uczniowie biorą udział w ciekawych akcjach, np. 19 dni nauki szkolnej w Adwencie i 19 wyzwań czytelniczych.


Zadanie opisywane są na blogu Utkane z codziennych doświadczeń

http://skokiporozum.blogspot.com/

oraz na stronie szkoły w zakładce Innowacje

http://www.gpdebno.com/category-innowacje.html

Miejsce i czas realizacji:




Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera oraz zespoły uczniowskie z czternastu szkół z całej Polski. Zadaniem uczestników jest popularyzacja czytelnictwa poprzez realizację interdyscyplinarnych zadań projektowych. Projekt umożliwia uczniom dzielenie się swoimi doświadczeniami czytelniczymi, a także efektami pracy i wypracowanymi materiałami.

Projekt trwa 8 miesięcy: od września 2016 r. do kwietnia 2017 r.


Wykorzystanie grantu:

Wycieczka według opracowanej przez siebie mapy literackiej Polski dla uczniów realizujących projekt.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4