Jestem świadomym konsumentem- jak rozpoznać sprawiedliwy handel?


,,Ziemia dostarcza wystarczająco, aby zaspokoić potrzeby każdego człowieka, ale nie dość, by każdy człowiek zaspokoił swoją chciwość.” – Mahatma Gandhi



Dziś zorganizowałam pierwsze zajęcia na temat świadomości konsumenckiej.
Zaczęliśmy od zidentyfikowania, co to jest nierówność globalna.


Gimnazjaliści poznali również znaki certyfikacyjne sprawiedliwego handlu.


Poczytaj o znakach sprawiedliwego handlu TUTAJ.

Potem sprawdziliśmy metki noszonej przez nas odzieży, zwracając baczną uwagę na kraj, w którym wyprodukowano daną rzecz.

Uczniowie określili, skąd pochodzą ich ubrania i na tym przykładzie ocenili, w jaki sposób ich decyzje konsumenckie wpływają na warunki życia mieszkańców krajów Południa.


Następnie rozmawialiśmy o tym, co my możemy zrobić, aby poprawić sytuację innych ludzi na świecie.

Oto deklaracje moich uczniów:

będę segregować śmieci, wymieniać niepotrzebne ubrania ze znajomymi zamiast je wyrzucać i kupować nowe, oszczędzać papier, na święta wykonam własnoręcznie kartkę lub prezent, wyłączę z gniazdek urządzenia elektryczne, gdy z nich nie korzystam, wyłączę zbędne światło, będę oszczędzać wodę, zakupię energooszczędne żarówki, zamienię skuter na rower, będę wspierać lokalnych producentów żywności, robiąc u nich zakupy.


Na zakończenie wysłuchaliśmy utworu "Żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi", który sprawił, że pogrążyliśmy się w zadumie.

 

Jestem z nich dumna.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych