Unaocznij to, o czym czytasz i oswój to, czego nie rozumiesz


Jak wygląda świat przedstawiony w utworze Bolesława Leśmiana "Wyszło z boru ślepawe, zjesieniałe zmrocze "?- takie pytanie postawiłam swoim uczniom na lekcji.


Wyszło z boru ślepawe, zjesieniałe zmrocze,


Spłodzone samo przez się w sennej bezzadumie.
Nieoswojone z niebem patrzy w podobłocze
I węszy świat, którego nie zna, nie rozumie.




Swym cielskiem kostropatym kąpie się w kałuży,
Co nęci, jak ożywczych jadów pełna misa,
Czołgliwymi mackami krew z kwiatów wysysa
I ciekliną swych mętów po ziemi się smuży.




Zwierzę, co trwać nie zdoła zbyt długo na świecie,
Bo wszystko wokół tchnieniem zatruwa i gasi,
Lecz gdy ty białą dłonią głaszczesz je po grzbiecie,
Ono, mrucząc, do stóp twych korzy się i łasi.




Nasze wizualizacje bardzo się od siebie różniły. Choć czytaliśmy ten sam utwór, nasze wyobrażenia były odmienne.

Rysowanie skłoniło nas do zastanowienia się nad odczytaniem neologizmów artystycznych.

Dobrze się bawiliśmy, byliśmy kreatywni i wszyscy zrozumieliśmy nowe wyrazy, utworzone po to, aby nazwać nieznane wcześniej przedmioty, stworzenia czy sytuacje.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych