Gazetowe opowieści na języku polskim



Pewnie każdemu nauczycielowi zdarzyło się, że nie wiedział, jak zachęcić uczniów do napisania własnego tekstu. Proponuję prosty sposób na dobrą zabawę i naukę na lekcji. Potrzebne do tego są: nieaktualne gazety, czasopisma, nożyczki, klej i kartka papieru.



Jak moi uczniowie komentują: "Zadanie domowe jest bez sensu", to wiem, że nie mieli skąd je spisać. A oto właśnie mi chodziło.
Postawmy uczniów w nowych sytuacjach. Pozwólmy im "napisać", o czym tylko chcą.
Nie muszą co chwila przerywać pracy, żeby się głęboko zastanawiać nad następnymi krokami.
Tekst nie będzie długi, ale uczniowie i tak poćwiczą redagowanie poprawnych zdań pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym.

Na mojej lekcji nie było ani jednego ucznia, który narzekał i nie zabrał się do pracy. Lekcja nie była nudna, a moi gimnazjaliści stwierdzili, że jeszcze nigdy nie wykonali takiego zadania. Z przyjemnością czytali i oglądali prace innych.




Komentarze

  1. Zainspirował mnie Pani pomysł i pozwoliłam sobie na przeprowadzenie takiej lekcji. To było niezwykłe - dobra zabawa i zaangażowanie 100% klasy. Efekt zadowolił wszystkich. Dziękuję.Ogólnie Pani blog jest bardzo ciekawy, często tu zaglądam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam, uczę się i jestem zachwycona....Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani blog jest bardzo inspirujący !!! Dziękuję !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę, że moje pomysły są wykorzystywane. Temu służą moje wpisy. Ucieszyłyby mnie informacje zwrotne od osób, które wcieliły pomysł w życie.Chętnie poznam modyfikacje, zachowania uczniów, co się udało lub zawiodło. Życzę powodzenia w realizacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastanawiam się jakbym mogła to wykorzystać na lekcji geografii??? ....
    Może za bardzo myślę ,,geograficznie"???

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Lucynko! To, co przychodzi mi teraz do głowy:
    - opisz krainę geograficzną,region itp.
    - opracuj program wycieczki po...,
    - zaprezentuj wybrane państwo, kontynent itp.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Proszę o relację.Szukam dalszych inspiracji do wykorzystania gazet na zajęciach z uczniami na lekcji języka polskiego. Pozdrawiam i życzę wielu inspiracji do pracy nauczycielskiej.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"