niedziela, 17 kwietnia 2016

Bohaterowie lektury "Romeo i Julia" sami się przedstawiają


Awatary mogą mieć bardzo szerokie zastosowanie w procesie nauczania. Uczniowie stają się bardziej kreatywni, ciekawi nowych informacji oraz zmotywowani do wykorzystywania innych form uczenia się. Zapominają o schematyzmie lekcji, uczą się, bawiąc.

Awatary pozwalają wcielać się w różne postacie. Dzięki temu są odważniejsi w wypowiadaniu swoich opinii. Poza tym to nauka kreatywności, redagowania tekstu, argumentowania.
Podczas omawiania utworu "Romeo i Julia" postanowiliśmy wcielić się w bohaterów książki.  Oto efekty naszej pracy:



Bohaterowie lektury sami się przedstawiają



Gimnazjaliści samodzielnie decydowali o wyborze bohatera. Można więc wnioskować o popularności postaci, zapadalności w pamięci uczniów. 
Takie zadanie nie zastąpi redagowania charakterystyki, ale uatrakcyjni zajęcia z uczniami.
Padlet udostępniam wszystkim uczniom. Mogą więc słuchać tego, co prezentują awatary, do woli.


Licencja Creative Commons


2 komentarze:

  1. Cudowny pomysł. Kopiuję! Aż jestem zła, że sama na to nie wpadłam. BRAWO! Justyna z Mazur

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Justyno :)Proszę napisać, jak się Pani sprawdziły awatary na lekcji. Czy uczniowie z entuzjazmem projektowali awatary bohaterów literackich? Z przyjemnością obejrzałabym efekty :) Pozdrawiam świątecznie

      Usuń