Informacja zwrotna ucznia dla ucznia

Ocenianie nastawione jest na wskazywanie uczniowi popełnionych przez niego błędów w myśl zasady: „Człowiek uczy się na błędach”.



Tym razem uczniowie udzielali sobie informacji zwrotnych, wykorzystując opracowane wcześniej kryteria. Zapisywali je innym kolorem.



Dzięki temu zaobserwowałam:
  • zwiększenie zaangażowania uczniów w naukę,
  • samodzielność w planowaniu dalszej nauki w celu poprawienia umiejętności, wzięcie odpowiedzialności za postępy w nauce,
  • współpracę gimnazjalistów,
  •  świadomość procesu uczenia u uczniów



Uczniowie dobrze rozumieją kolegę, którego pracę sprawdzają, gdyż przed chwilą wykonywali to samo zadanie. Ponadto uczą się od swojego kolegi: ustalania kryteriów oceniania (co oceniam?) i umiejętności dawania informacji zwrotnej (jak to komunikuję?)

Moi uczniowie byli aktywni i odpowiedzialni. Na koniec zajęć stwierdzili, że pomogło im to uświadomić sobie własne błędy, a na kolejnej lekcji ponownie wykonali zadanie.

Licencja Creative Commons



Komentarze

  1. Bardzo się cieszę, że piszesz o tym! Jestem ogromną fanką OK i jeszcze podczas praktyk nieświadomie realizowałam tę technikę, tzn. intuicyjnie zostawiałam komentarze uczniom pod sprawdzonymi pracami domowymi (np. opis postaci, list do koleżanki). Zawsze jednak najpierw koncentrowałam się na plusach i tak robię przy każdym feedback'u, wtedy łatwiej jest się pogodzić z "krytyką" i obszarami do poprawy.
    Życzę dalszych sukcesów!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych