Czy mógłbym/ mogłabym zostać mnichem benedyktyńskim?- sprawdzam w praktyce

Dnia 14 października 2015 roku uczniowie klasy I gimnazjum wzięli udział w warsztatach ręcznego pisania gęsim piórem.


Ich zaskoczenie było wielkie, kiedy usłyszeli, czym będziemy się zajmowali i zobaczyli wspomniane, zaostrzone pióra.
Nie wiedzieli jeszcze wówczas, jak trudne zadanie ich czeka.

Ponieważ tekst zapisywany ręcznie na długo pozostanie w ich pamięci, najpierw wynotowaliśmy złote myśli. Każdy z gimnazjalistów podjął próbę jej przepisania na białą kartkę papieru, przy pomocy atramentu lub farby plakatowej.
Było przy tym wiele śmiechu. Niektórzy podejmowali kolejne próby, niezadowoleni z efektów swojej pracy.

Cały czas zastanawialiśmy się, czy moglibyśmy, podobnie jak mnisi benedyktyńscy, przepisywać ręcznie książki.



Na zakończenie podzieliliśmy się refleksjami.

Warto pracować metoda projektu, zwłaszcza wówczas, gdy uczniowie uczestniczą w zajęciach z wychowawcą. 

Taka forma pracy okazały się dla uczniów ciekawe, czas mijał szybko, a gimnazjaliści wiele dowiedzieli się o sobie- swoich predyspozycjach i cechach charakteru.

Z pewnością jest to kolejny krok w planowaniu swojej przyszłości (szkoły, zawodu).


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych