Powtórka z lektury ,,Mały Książę"- zestaw zadań otwartych na niejedną lekcję
Lubię tak zorganizować zajecia, aby było jak najmniej mojej aktywności, a najwięcej pracy uczniów. Z tego powodu przygotowuję zestawy zadań, które mogę wykorzystać w różnych sytuacjach. Najczęściej moi uczniowie pracują w małych grupach, aby mogli uczyć się od siebie, a jednocześnie podtrzymywać relacje. Oczwiście podział na grupy, a nawet na pary, jest zawsze losowy.
Zadania, które prezentuję poniżej, przygotowałam na lekcję poświęconą lekturze ,,Mały Książę".
Uczniowie będę pracowali przez 2 godziny lekcyjne.
Najbardziej angażującą -według mnie- metodą aktywizującą uczniów są stacje zadaniowe.
Metoda ta polega na rozwiązywaniu przez uczniów różnych zadań poprzez praktyczne działanie przy jednoczesnym przemieszczaniu się po klasie.
Polega na zmienności zadań, sposobu ich wykonania oraz na dosłownej zmianie miejsca pracy. Uczniowie pracują na przygotowanych wcześniej stanowiskach, na których pozostawiam dla nich zadanie. Przechodząc od stacji do stacji rozwiązują zadania, które mają różny stopień trudności, tak, by każdy uczeń mógł doświadczyć sukcesu.
Komentarze
Prześlij komentarz