Identycznie a jednak inaczej

Homofony to problem nie jednego ucznia. Sprawdzanie pisowni w słowniczku niewiele pomoże, jeśli nie znamy znaczenia danego słowa. 

Warto więc zacząć od definicji.



Homofonami nazywamy wyrazy, które brzmią identycznie, mimo różnej pisowni i innego kontekstu/znaczenia. 
Następnie proponuję skorzystać z wykreślanki, którą zamieszczam poniżej. 
Po pierwsze, uczniowie poznają przykłady homofonów. Po drugie, zaobserwują różnice w zapisie. 



Następnie zachęcam do pracy ze słownikiem, aby
zwrócić uwagę uczniów na znaczenia wyrazów.

Uczniowie mogą pracować indywidualnie lub w grupach.

Następnie rozdaję uczniom kartę z homofonami. Ich zadaniem jest wyciąć komplet homofonów, dobrać w pary i wkleić do zeszytu.


mieć
morze
podkówka
chorzy
może
zmorzony
warzyć
rządny
dróżka
miedź
żądny
zmożony
jeżyk
bród
stóg
jerzyk
wyrzynać
podkuwka
hoży
drużka
brud
ważyć
instruktaż
kolarz
karzę
masaż
instruktarz
wyżynać
stuk
masarz
kolaż
każę

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli

Generator napisów 4

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"