Ludzie budują za dużo murów, a za mało mostów-porównujemy Cześnika z Rejentem



Dzisiaj lekcję zaczęłam słowami Isaaca Newtona: "Ludzie budują za dużo murów, a za mało mostów", a Cześnika i Rejenta uczyniłam bohaterami lekcji.
Pracowaliśmy intensywnie w dwóch grupach. Podzieliliśmy się według numerów w dzienniku (liczby parzyste i nieparzyste). Każda drużyna pracowała z lekturą, przygotowując materiał o jednym z bohaterów.





Potem zestawiliśmy Cześnika z Rejentem, porównując ze sobą wynotowane informacje. W wyniku tego ćwiczenia wynotowaliśmy kategorie, które uporządkują redagowane przez nas prace literackie w formie charakterystyki porównawczej.

Oto one: wygląd zewnętrzny, sylwetka, stan cywilny, miejsce zamieszkania, cechy charakteru, temperament, stan majątkowy, stosunek do innych, powiedzonka.

Dopiero teraz moi uczniowie byli gotowi do redagowania charakterystyki porównawczej.
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Jak skutecznie powtórzyć treści lektur z klas IV–VIII? Poznaj zestaw kart „Symbole graficzne”

Generator napisów 4

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia