Jak o- tag- owaliśmy lektury

Na ostatniej lekcji poświęconej lekturze wykorzystaliśmy ,,tagi" do zebrania informacji o książce.


Tag to inaczej słowo kluczowe,  powtarzająca się myśl tekstu. 

Może być nie tylko pojedynczym słowem, ale także połączeniem wyrazów. 
Tag pełni rolę odnośnika do pozostałych tekstów zawierających podobne znaczenie. Jest czynnikiem grupującym treści według ich sensu czy też określonych cech. Z takiej perspektywy tag  pomaga czytelnikowi grupować treści według wiodących motywów. Jest nowoczesnym sposobem uporządkowania wiedzy o lekturach jeszcze przez egzaminem.
Tagi pomagają w doborze przykładów literackich do określonego tematu wypracowania.
Oto nasz tagi do lektur: "Balladyna"
 
oraz "Zemsta".
Pracowaliśmy przy ich tworzeniu wspólnie- uczniowie samodzielnie, w chwili swojej gotowości, podchodzili do tablicy i zapisywali propozycję tagu. Potem zapisaliśmy je w zeszytach przedmiotowych i utworzyliśmy chmury wyrazowe.








Potem redagowaliśmy własne tematy wypracowań do powyższych lektur. 
Jakie były propozycje uczniów? O tym napiszę w osobnym poście.

Komentarze

  1. Świetny pomysł! A w jakim programie zrobilisczr takie cudowne chmury wyrazowe?

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam aplikację Tagul. Spory wybór różnych kształtów chmury oraz możliwość stworzenia własnej po przesłaniu fotografii.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"