CZYTAJĄC- jestem we właściwym miejscu i we właściwym czasie- Dzień Głośnego Czytania
W roku 2018 Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania przypada na 29 września.
W naszej szkole akcję czytelniczą rozpoczęliśmy 10 dni wcześniej.
W naszej szkole akcję czytelniczą rozpoczęliśmy 10 dni wcześniej.
Warto pamiętać, że czytanie na głos już najmłodszym dzieciom stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo i pobudza wyobraźnię.
Uczy myślenia, poprawia koncentrację, poszerza wiedzę, ułatwia naukę,
pomaga odnieść sukces w szkole, jest wspaniałym sposobem na spędzenie
wolnego czasu.
Co czytaliśmy na lekcjach języka polskiego?
Książkę "Dziesięć stron świata" Anny Onichimowskiej, która ukazuje dziesięć różnych losów, dziesięć portretów i dziesięć marzeń piętnastolatków z różnych stron świata.
Każda z tych osób ma jakieś marzenia i choć los potoczył się tak, a nie inaczej, starają się dążyć do ich spełnienia.
Aby uatrakcyjnić zajęcia, zaproponowałam uczniom, aby zadbali o stroje i rekwizyty, które dość swobodnie łączą się z treścią książki.
Oto jak uwieczniła naszą akcję czytelniczą kamera aparatu fotograficznego:
Książkę "Dziesięć stron świata" Anny Onichimowskiej, która ukazuje dziesięć różnych losów, dziesięć portretów i dziesięć marzeń piętnastolatków z różnych stron świata.
Każda z tych osób ma jakieś marzenia i choć los potoczył się tak, a nie inaczej, starają się dążyć do ich spełnienia.
Aby uatrakcyjnić zajęcia, zaproponowałam uczniom, aby zadbali o stroje i rekwizyty, które dość swobodnie łączą się z treścią książki.
Oto jak uwieczniła naszą akcję czytelniczą kamera aparatu fotograficznego:
Zdecydowana większość moich uczniów stwierdziła, że lubi Dni Głośnego Czytania i podała następujące argumenty:
- ciekawy przebieg zajęć/ lekcji,
- możliwość trenowania głośnego czytania,
- duże zaangażowanie uczniów w przygotowanie akcji,
- zgranie klasy, integracja zespołu klasowego, miłe spędzenie czasu z rówieśnikami,
- siedzenie w innych miejscach/ poza ławkami,
- wzajemne słuchanie siebie,
- wzbogacanie słownictwa,
- uczenie się na swoich błędach,
- brak konieczności notowania/ pisania,
- nabywanie odwagi/ przełamywanie oporów,
- czytanie książek, po które sami byśmy nie sięgnęli,
- szybko mijający czas.
Komentarze
Prześlij komentarz