Jak smakuje i pachnie poezja?

Każdy z nas ma ulubione smaki i zapachy. Skąd wiemy, że przypadły nam do gustu? Musieliśmy je najpierw spróbować/ skosztować. To ludziom z najbliższego otoczenia zawdzięczamy znajomość smaków i zapachów. Dzięki nim poznawaliśmy świat zmysłami, kształtowaliśmy własne gusta, wyrabialiśmy nawyki.


Z poezją jest podobnie. To od nauczyciela zależy, czy poezja nie stanie się szkolnym koszmarem, niechętnie czytanym tekstem, niezrozumiałym zbiorem słów. 

Warto więc zmienić swoje nastawienie do poezji, by zmienić jej postrzeganie w oczach uczniów. Nauczyciel jest przecież przewodnikiem po świecie literatury i to od niego zależy, czy obcowanie z poezją sprawi uczniom przyjemność.

O tym jak pracuję na lekcji, aby odczarować poezję pisałam  TUTAJ, TUTAJTUTAJ 
oraz TUTAJ.  

Moi uczniowie napisali na konkurs z okazji 100. Rocznicy Odzyskania Niepodległości własne utwory poetyckie. Nie myślcie, że było to dla nich proste zadanie. Zapraszam do lektury.


Read more publications on Calaméo
Jestem dumna z moich uczniów. Ich prace przejdą teraz przez szkolne eliminacje, by reprezentować naszą szkołę w konkursie gminnym.
Trzymajcie za nas kciuki!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"