wtorek, 20 marca 2018

Odwrócona lekcja języka polskiego- to działa!

Czy można uczyć się, przebywając w domu, przed komputerem? Ależ oczywiście. Zapraszam uczniów (do wykonania zadań) i nauczycieli (do korzystania z mojego pomysłu). 

Lekcja poświęcona lekturze "Romeo i Julia" Lekcja poświęcona redagowaniu charakterystyki Przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii możemy wprowadzić metodę „lekcji odwróconej”, dzięki której: 
  • Uczniowie mają szansę odtwarzać wielokrotnie nowy materiał i pracować we własnym tempie. 
  • Są bardziej zaangażowani – mogą aktywnie pracować, zamiast biernie wysłuchiwać wykładu, którego część nie rozumie, a część się nudzi, bo zna prezentowane wiadomości.
  • Mają stały dostęp do wykładów i materiałów – nie mogą stosować wymówek, że nie było ich na lekcji. To wymusza większą odpowiedzialność. Stają się samodzielni, uczą się organizacji czasu, w większym stopniu mają wpływ na własny rozwój. 
  • Dzięki częstszej pracy w grupach, lepiej współpracują i chętniej pomagają sobie nawzajem. Podnosi się też ich poczucie własnej wartości, kiedy dzięki większemu wsparciu nauczyciela lub innych uczniów zaczynają rozumieć zagadnienia, które do tej pory były „czarną magią” i zdobywają lepsze oceny. 
  • Nowe umiejętności są intensywniej ćwiczone, więc skuteczniej przyswajane. 
  •  Materiały samodzielnie tworzone przez ucznia są świetnym sposobem na zaspokojenie potrzeby autonomii i zaistnienia wśród rówieśników. Nauczyciel ma więc większą satysfakcję i poczucie sensu pracy, kiedy może trafić ze swoim przekazem do wszystkich uczniów i osiągać coraz lepsze wyniki nauczania. 
  • Rodzicom łatwiej śledzić postępy swoich dzieci i współpracować z nauczycielem, aby zapewnić właściwe wsparcie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz