Dzień Kropki na lekcji języka polskiego

Ja, nauczyciel, uwielbiam lekcje bez podręczników i obserwuję, że moi uczniowie też. Jednak jak zmotywować uczniów do działania? Co zrobić, aby chcieli pracować? Jak skoncentrować ich na zadaniu?
Najlepiej zaskoczyć ich nową formą zadania :)
W Dzień Kropki zaproponowałam  uczniom pracę z tekstem, który znalazłam w sieci i przystosowałam do zaplanowanych ćwiczeń. 
Kiedy im go pokazałam, byli zaskoczeni. Czym? Tekst bez znaków interpunkcyjnych, tylko duże litery, ciąg liter, tasiemiec...


Jakie były zadania uczniów:
  • wydzielić wyrazy,
  • uporządkować je w zdania,
  • sprawdzić pisownię,
  • wstawić brakujące znaki interpunkcyjne,
  • przepisać starannie i bezbłędnie tekst do zeszytu.
 Sposoby uczniów na wykonanie były różnorodne. Najczęściej oddzielali wyrazy kreskami pionowymi, ale praca ich nie była zbyt czytelna. Najlepiej sprawdziły się zakreślacze- dwa kolory na przemian użyte. 
Przez cały czas mogli korzystać ze słowników.
Zadanie było dla uczniów wymagające i wiele się na tej lekcji nauczyli. 
Zachęcam do wypróbowania tej metody.


 

Komentarze

  1. Dzień dobry. Przygotowałam zadanie z zamysłem, że mogę je wykorzystać, w każdej klasie, którą uczę. Dobrze jest mieć taki materiał, jak idziemy na niezaplanowane wcześniej zastępstwo :) Zajęcia poprowadziłam w klasie II gimnazjum.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moi uczniowie podjęli wyzwanie i odnaleźli kropki😎
    Dziękuję za pomoc 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację zwrotną. Postawienie kropek to tylko jeden z elementów. Bardzo zależało mi na tym, aby uczniowie przepisali tekst bezbłędnie, wykazując się znajomością zasad ortograficznych i interpunkcyjnych. Poza tym sprawdzałam, czy nie zgubili liter ani nie przekręcili słowa. Nie było to łatwe zadanie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"