Czytam, wybieram, tworzę- lekcja bez podręcznika

Im bliżej końca roku szkolnego, tym więcej pomysłów potrzeba, aby skupić uwagę uczniów i zainteresować ich lekcją. 

Zaproponowałam  uczniom recykling literacki. Do dyspozycji miałam archiwalne numery szkolnej gazety. Do czego się przydały?

Do tworzenia nowego tekstu :)

Zadaniem uczniów było przeczytanie wybranych tekstów dziennikarskich i dokonanie wyboru słów, które użyją w nowo tworzonej wypowiedzi. Ustaliliśmy, że pracę zapiszą w zeszycie, a na stronach gazet zakreślą użyte słowa. Nie można było używać słów znajdujących się obok siebie ani zmieniać formy gramatycznej. Niedopuszczalne było dodawanie nowych wyrazów, nieusytuowanych w gazecie. Tekst powinien być spójny. Tematyka dowolna.
Uczniowie pracowali z wielkim zaangażowaniem. Zadawali liczne pytania. Wykazywali się umiejętnościami językowymi i interpunkcyjnymi. Wielokrotnie czytali teksty ze zrozumieniem. 

To było zadanie- wyzwanie! 

Komentarze

  1. To musiała być świetna lekcja. Bardzo potrzebna, bo umiejętności językowe są rzadko rozwijane w szkole. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4