niedziela, 12 marca 2017

Stacyjki na języku polskim to wyśmienity pomysł

Lektura na lekcji to wyzwanie dla nauczyciela, zwłaszcza gdy uczniowie nie sięgają z przyjemnością po książkę. Jak odczarować lekcje poświęcone lekturze? Co zrobić, by zaaktywizować uczniów? Jak sprawić, by nauka była przyjemna? Jak zaplanować działania, aby uczniowie byli zmotywowani? Nauczycielu, przygotuj stacyjki :)


Oto zadania, które zaproponowałam gimnazjalistom podczas omawiania lektury "Romeo i Julia":

„Romeo i Julia”- stacyjki

Który cytat z utworu można by było zamieścić na współczesnej kartce walentynkowej? Przepisz go.



„Romeo i Julia”- stacyjki

Jaki rad udzielała niania Julii? Z jakiego powodu?


„Romeo i Julia”- stacyjki

Wynotuj jak najwięcej cech charakteru Romea. Podziel je na pozytywne i negatywne.


„Romeo i Julia”- stacyjki

Znajdź fragment, w którym Romeo oświadcza się Julii. Jak jest różnica pomiędzy sytuacją ukazaną w utworze a współczesnymi oświadczynami?

„Romeo i Julia”- stacyjki

Dlaczego zakonnik zgodził się udzielić ślubu młodym bez wiedzy ich rodziców? Podaj motywy jego decyzji.


„Romeo i Julia”- stacyjki

Wypisz bohaterów należących do rodziny Kapuletów i krótko ich opisz.

 „Romeo i Julia”- stacyjki

Środki językowe używane przez Romea podkreślają jego uczucia do Rozaliny. Wypisz z tekstu: apostrofę, wykrzykniki, oksymorony. Możesz skorzystać ze „Słownika terminów literackich”.



„Romeo i Julia”- stacyjki

Wyszukaj w słowniku definicję słowa „tragedia” i przepisz ją do zeszytu.
„Romeo i Julia”- stacyjki

Czym się kierował Książę, który zagroził śmiercią przedstawicielom dwóch zwaśnionych rodzin, jeśli będą zakłócać spokój w mieście.

„Romeo i Julia”- stacyjki

Wypisz z prologu zamieszczonego przed aktem I cytat, który zapowiada, jak zakończy się akcja utworu.
„Romeo i Julia”- stacyjki

Co miałaby sobie do zarzucenia niania w związku ze śmiercią Julii i Romea?

„Romeo i Julia”- stacyjki


Napisz plan wydarzeń przedstawionych w scenie 3 aktu V utworu. 

Należy pamiętać, że zadania powinny być dostosowane do możliwości klasy, którą uczymy. 
Zaangażowanie uczniów wielkie. Cisza i atmosfera pracy. Motywacja do wykonania zadania satysfakcjonująca. Dynamika pracy ogromna. Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz