Stacyjki na języku polskim - to wyśmienity pomysł ("Romeo i Julia")
Lektura na lekcji to wyzwanie dla nauczyciela, zwłaszcza gdy uczniowie nie sięgają z przyjemnością po książkę. Jak odczarować lekcje poświęcone lekturze? Co zrobić, by zaaktywizować uczniów? Jak sprawić, by nauka była przyjemna? Jak zaplanować działania, aby uczniowie byli zmotywowani? Nauczycielu, przygotuj stacyjki :)
Oto zadania, które zaproponowałam gimnazjalistom podczas omawiania lektury "Romeo i Julia":
„Romeo i Julia”- stacyjki
Który cytat z utworu można by
było zamieścić na współczesnej kartce walentynkowej? Przepisz go.
„Romeo i Julia”- stacyjki
Jaki rad udzielała niania
Julii? Z jakiego powodu?
„Romeo i Julia”- stacyjki
Wynotuj jak najwięcej cech
charakteru Romea. Podziel je na pozytywne i negatywne.
„Romeo i Julia”- stacyjki
Znajdź fragment, w którym Romeo
oświadcza się Julii. Jak jest różnica pomiędzy sytuacją ukazaną w utworze a
współczesnymi oświadczynami?
„Romeo i Julia”- stacyjki
Dlaczego zakonnik zgodził się
udzielić ślubu młodym bez wiedzy ich rodziców? Podaj motywy jego decyzji.
„Romeo i Julia”- stacyjki
Wypisz bohaterów należących do
rodziny Kapuletów i krótko ich opisz.
„Romeo i Julia”- stacyjki
Środki językowe używane przez
Romea podkreślają jego uczucia do Rozaliny. Wypisz z tekstu: apostrofę,
wykrzykniki, oksymorony. Możesz skorzystać ze „Słownika terminów literackich”.
„Romeo i Julia”- stacyjki
Wyszukaj w słowniku definicję
słowa „tragedia” i przepisz ją do zeszytu.
„Romeo i Julia”- stacyjki
Czym się kierował Książę, który
zagroził śmiercią przedstawicielom dwóch zwaśnionych rodzin, jeśli będą
zakłócać spokój w mieście.
„Romeo i Julia”- stacyjki
Wypisz z prologu zamieszczonego
przed aktem I cytat, który zapowiada, jak zakończy się akcja utworu.
„Romeo i Julia”- stacyjki
Co miałaby sobie do zarzucenia
niania w związku ze śmiercią Julii i Romea?
„Romeo i Julia”- stacyjki
Napisz plan wydarzeń
przedstawionych w scenie 3 aktu V utworu.
Należy pamiętać, że zadania powinny być dostosowane do możliwości klasy, którą uczymy.
Zaangażowanie uczniów wielkie. Cisza i atmosfera pracy. Motywacja do wykonania zadania satysfakcjonująca. Dynamika pracy ogromna. Polecam :)
Świetne:)
OdpowiedzUsuń