Czy znasz? Czy wiesz? Czy potrafisz?

Tydzień wiedzy o języku ojczystym obfitował w liczne działania. Zaplanowałam dla uczniów 5 zadań, które wykonywali w domu. Dlaczego? Przede wszystkim zależało mi na tym, aby zadania zachęcały do pracy- były zróżnicowane i ciekawe. Testy, wypracowania, zadania z wykorzystaniem technologii informacyjnej spowszedniały moim uczniom. Potrzebny mi był element zaskoczenia.



Zadania nie miały sprawdzać wiedzy, lecz zachęcać do poszukiwania informacji w różnych źródłach, uczyć wyszukiwania w wypowiedzi potrzebnych informacji oraz cytować odpowiednie fragmenty tekstu, skłaniać do korzystania ze słownika: języka polskiego, poprawnej polszczyzny, frazeologicznego, wyrazów obcych, synonimów i antonimów oraz szkolnego słownika terminów literackich - w formie książkowej i elektronicznej.
Zainteresowanie przerosło moje oczekiwania. 
Co dzięki temu osiągnęłam?
Moi uczniowie przede wszystkim się uczyli i każdy z nich jest już dla mnie zwycięzcą. Jestem z nich dumna :)

Oto zestaw przygotowanych przeze mnie zadań:

Zadanie 1
Karta przygotowana przez panią E. Bukowską i udostępniona w grupie "Myślografia"


Mam nadzieję, że dzieląc się swoim doświadczeniem, refleksjami, zachęcę innych nauczycieli do organizacji podobnych turniejów. 


Komentarze

  1. Świetny pomysł. Podobne przedsięwzięcie jeszcze przede mną, ale chętnie skorzystam z podpowiedzi i inspiracji. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie to Pani zaplanowała.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych