W KARNAWALE nie nudzimy się WCALE

Moje prywatne motto brzmi: "Sedno nauki tkwi w pokonywaniu trudności". Chcąc zdobyć wiedzę, opanować umiejętności, musisz się napracować. I to właśnie proces radzenia sobie z trudnościami uważam za najważniejszy.

Nie wiem jak Wy, ale ja wielokrotnie słyszę od uczniów, że zadanie domowe jest bez sensu, jest za trudne itp. Podczas rozmów z gimnazjalistami ustaliłam, że mówią tak o każdym zadaniu, którego nie ma w internecie, nie można go przepisać. 

Rodzice nie popierają zadań domowych, a niekiedy rozwiązują je za swoje pociechy. Zwalniają swoje dzieci z wysiłku, nie chwalą za samodzielną pracę, bo interesują się tylko oceną. Chyba zapominamy o tym, że uczymy się na swoich błędach, a najdłużej pamiętamy to, co sami wykonamy. 

Odchodząc od schematycznych zadań, po raz kolejny zaproponowałam uczniom zadania wymagające aktywności, pomysłowości i zaangażowania. 


Oto zadania, którymi zajmiemy się w styczniu:

1. Praca pisemna:
Które emocje- według Ciebie- informują, ostrzegają, przynoszą ulgę? Odwołaj się do minimum dwóch utworów literackich. 

Nazwy emocji znajdują się TUTAJ


2. Dzień Głośnego Czytania utworów poetyckich autorstwa Wisławy Szymborskiej lub Czesława Miłosza. 
Wybieramy tylko jeden utwór. Dbamy o szczegóły, np. rekwizyty, dobiegające dźwięki, scenografię. Interpretujemy go głosowo. Przynosimy ze sobą (do wyboru) zdjęcie własnego autorstwa lub z sieci, ale na wolnych licencjach bądź wycinek z czasopisma, który koresponduje z odczytanym tekstem literackim. 
Uzasadniamy swój wybór, posługując się terminologią dotyczącą m. in. środków stylistycznych, rodzajów literackich.

3. Wyzwanie czytelniczo- fotograficzne.
Przygotowałam zbiór fotografii okładek książek. Zadanie uczniów polega na tym, aby znaleźć miejsce, modela bądź modelkę (mogą nim być osobiście) itp. i wykonać fotografię jak najbardziej zbliżoną do wybranej okładki książki. Następnie zamieścić tekst na zdjęciu, np. przy pomocy bezpłatnej aplikacji pizap. Efekty uczniowie zaprezentują na padlecie, który w tym celu utworzyłam.

Zadania powinny być tak zaplanowane, aby uczniowie wykonywali je samodzielnie. Kopiowanie i wklejanie oceniam negatywnie. Uczniowie pilnują tej zasady, bo wszyscy oglądamy, czytamy wykonane prace. 
Licencja Creative Commons

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych