Aktywnie dziel na grupy
Każdy czytelnik/ czytelniczka mojego bloga zauważyła, że lubię pracę w grupach. Stąd ciągłe poszukiwanie/ wymyślanie sposobów na podział uczniów.
SPOSÓB 1
Jeśli dysponujecie Państwo czasem na podział uczniów na grupy, proponuję zaktywizowanie uczniów. Niech ustawią się według daty urodzenia, chronologicznie. Taki podział sprzyja poznaniu się, integracji i daje nam możliwość nieszablonowego podziału uczniów na grupy.
W zależności od liczebności klasy i zaplanowanej przez nas wielkości grupy przydzielamy uczniów do zadań, np. po 5 licząc od 1 stycznia.
SPOSÓB 2
Odliczanie z wykorzystaniem nazw np. dni tygodnia (PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA itd.), pór roku (WIOSNA, LATO, JESIEŃ, ZIMA).
SPOSÓB 3
Polecam szczególnie na lekcje poświęcone ortografii. Można zamieścić na karteczkach wyrazy, które uczniom sprawiają największe problemy, w których popełniły błędy na ostatnim dyktandzie, które posłużą do przypomnienia zasad ortograficznych.
Ten ostatni sposób zaprezentuję poniżej.
Uczniowie losują karteczkę z wyrazem i poszukują pozostałych członków grupy zgodnie z regułą ortograficzną. Siadają razem i w zeszycie zapisują wyjaśnienie pisowni wylosowanego słowa.
Aktywny podział zmobilizuje uczniów do działania, skoncentruje na zadaniach i uczyni zajęcia atrakcyjnymi.
Podziałowi na grupy poświęciłam dwa wpisy uprzednio :
Moje ulubione sposoby podziału uczniów na grupy
Proste i angażujące sposoby podziału na grupy
Jeśli dysponujecie Państwo czasem na podział uczniów na grupy, proponuję zaktywizowanie uczniów. Niech ustawią się według daty urodzenia, chronologicznie. Taki podział sprzyja poznaniu się, integracji i daje nam możliwość nieszablonowego podziału uczniów na grupy.
W zależności od liczebności klasy i zaplanowanej przez nas wielkości grupy przydzielamy uczniów do zadań, np. po 5 licząc od 1 stycznia.
SPOSÓB 2
Odliczanie z wykorzystaniem nazw np. dni tygodnia (PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA itd.), pór roku (WIOSNA, LATO, JESIEŃ, ZIMA).
SPOSÓB 3
Polecam szczególnie na lekcje poświęcone ortografii. Można zamieścić na karteczkach wyrazy, które uczniom sprawiają największe problemy, w których popełniły błędy na ostatnim dyktandzie, które posłużą do przypomnienia zasad ortograficznych.
Ten ostatni sposób zaprezentuję poniżej.
przebiśnieg
|
pakunek
|
kominiarz
|
kartkówka
|
bliżej
|
rycerz
|
wrzeciono
|
rysunek
|
aptekarz
|
makówka
|
wyżej
|
rowerzysta
|
trzask
|
wizerunek
|
dekarz
|
lodówka
|
móżdżek
|
wzorzec
|
krzesło
|
malunek
|
piekarz
|
łamigłówka
|
ważenie
|
upokorzenie
|
Aktywny podział zmobilizuje uczniów do działania, skoncentruje na zadaniach i uczyni zajęcia atrakcyjnymi.
Podziałowi na grupy poświęciłam dwa wpisy uprzednio :
Moje ulubione sposoby podziału uczniów na grupy
Proste i angażujące sposoby podziału na grupy
Komentarze
Prześlij komentarz