Żywy opis/ Żywy obraz, czyli wypowiadamy walkę pomijaniu opisów podczas czytania książek

Literatura sama w sobie ma  ogromną siłę oddziaływania na wyobraźnię. Obrazy, które maluje, a czasem głęboko żłobi w wyobraźni czytelników, są indywidualne i bywają bardzo trwałe. Ich siła daje o sobie znać, kiedy po lekturze książki ogląda się jej adaptację filmową, która nie zgadza się indywidualnym obrazem stworzonym przez czytelnika.

https://czytamy.gwo.pl/



Zadanie wykonaliśmy po szkole. Dzięki niemu uczyliśmy się współpracy i mieliśmy ze sobą osobisty kontakt.


Telefony przydały się do fotografowania, a nie podtrzymywania kontaktu ze sobą. Jednak z tego powodu zdjęcia nie są najlepszej jakości.


Najtrudniej było nam się zdecydować na wybór utworu, ponieważ ciągle myśleliśmy o tym, że będziemy pozować, charakteryzować się, poszukiwać rekwizytów itd. Każdy odpowiadał za swój strój i każdy z nas zadbał o niezbędne rekwizyty.


Efekt nas zadowolił. Mamy nadzieję, że i wam się spodobał.


Wspomnienia uczestników zadania czytelniczego





Zadanie skłoniło uczniów do zainteresowania się opisami. Musieli czytać je bardzo dokładnie, analizować, poszukiwać adekwatnych miejsc w okolicy.

Z pewnością wpłynęło to na postawę uczniów i ich zainteresowanie czytaniem.

Komentarze

  1. Dziękuję za miłe słowa. Efekty imponujące. Przednia zabawa. wyzwanie dla uczniów. Nauka nie musi być nudna :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"