Dzień Głośnego Czytania w klasie III gimnazjum, czyli oswajamy się ze śmiercią


Decydując się na utwór, który odczytamy w Dniu Głośnego Czytania, zastanawiałam się, które książki zawierają ponadczasowe wartości, angażują emocjonalnie, a ich treść pozostawia trwały ślad w naszych sercach.


Czy w ciągu dwunastu dni można poznać smak życia i odkryć jego najgłębszy sens?

Dziesięcioletni Oskar leży w szpitalu i nie wierzy już w żadne bajki. Wtedy na jego krótkiej drodze życia pojawia się tajemnicza pani Róża, która ma za sobą karierę zapaśniczki i potrafi znaleźć wyjście z każdej sytuacji...

Co wybrałam?
Opowieść Schmitta"Oskar i pani Róża".



Bliskość, miłość, zaufanie, smutek, odchodzenie...-tak bogaty wachlarz emocji to gwarancja zainteresowania treścią.



Grupa chętnych uczennic z entuzjazmem zabrała się do pracy: dokonała wyboru fragmentów, przygotowała stroje i rekwizyty, poćwiczyła czytanie, zadbała o atmosferę w sali lekcyjnej.
Zamyślenie na twarzach słuchających, słuchanie w skupieniu fragmentów, emocjonalne zaangażowanie czytających to sukces wydarzenia.
"Codzien­nie pat­rz na świat, jak­byś oglądał go po raz pierwszy"- te słowa dźwięczą mi w uszach do teraz.



Wierzę w to, że kilku uczniów pozna książkę w całości.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4