Czy w szkole można rozpoznać i rozwijać swoje zainteresowania?

Czy w szkole można rozpoznać i rozwijać swoje zainteresowania?
Myli się ten, kto twierdzi, że to niemożliwe.
Wspólny projekt dowodzi, że w czasie zajęć obowiązkowych i pozalekcyjnych odkrywamy różne sposoby spędzania czasu wolnego, ciekawe formy angażujące do działania.
Uczniowie stali się bardziej kreatywni, ciekawi nowych informacji oraz zmotywowani do wykorzystywania innych form uczenia się. Zapominali o schematyzmie lekcji, uczyli się, bawiąc.


Realizując projekt poznawaliśmy siebie, zauważaliśmy swoją odmienność, uczyliśmy się mówić o sobie. 
Zaprojektowaliśmy logo naszego projektu, które demokratycznie wybraliśmy. 
Wizualizowaliśmy czytane przez nas utwory. 
Nasze wizualizacje bardzo się od siebie różniły. Choć czytaliśmy ten sam utwór, nasze wyobrażenia były odmienne.
Rysowanie skłoniło nas do zastanowienia się nad odczytaniem neologizmów artystycznych. 
Dobrze się bawiliśmy, byliśmy kreatywni i wszyscy zrozumieliśmy nowe wyrazy, utworzone po to, aby nazwać nieznane wcześniej przedmioty, stworzenia czy sytuacje.
Uczyliśmy się dziennikarstwa, redagując teksty w różnych formach.
Pisaliśmy o akcjach, które zorganizowaliśmy lub wzięliśmy w nich udział. 
Braliśmy udział w zajęciach poza budynkiem szkoły i udowadnialiśmy, że czytanie jest modne. W ten sposób poznaliśmy przedstawicieli różnych profesji. 
Pokazaliśmy szerszemu gronu odbiorców przygotowany spektakl profilaktyczny i zaprosiliśmy do wysłuchania autorskich wywiadów. 
Projektowaliśmy kartki świąteczne i prezentowaliśmy wyniki prac przy pomocy technologii komputerowej. 

Opracowywaliśmy rebusy polonistyczne, wykonywaliśmy komiksy, pokazywaliśmy wykonane przez nas prace techniczne.
Udowadnialiśmy, że historia fotografią przedstawiana to najlepsza forma nauczania o historii okolicy, ukazywania swoich uczuć do "małej ojczyzny". 
Uczyliśmy się szacunku do drugiego człowieka i empatii. 
Odkrywaliśmy swoje możliwości i talenty. Projekt nadal trwa, a my jesteśmy głodni wiedzy o sobie i świecie.


Licencja Creative Commons

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych