Jak wykorzystać technologię komputerową w projekcie antydyskryminacyjnym?

Chciałabym przedstawić Wam awatary, które zostały wykonane na potrzeby projektu antydyskryminacyjnego „Odmienność czyni nas ciekawszymi”. Każdy awatar w kilku zdaniach opowiada o sobie, np. jak się nazywa, gdzie mieszka, jakie są jego zainteresowania, czy czuje się bezpiecznie i co jest dla niego problemem w otaczającym go świecie. 

Wszystkie awatary zostały wykonane przy pomocy aplikacji Voki.com. W ten sposób poznacie : Żyda, Cygankę, osobę bezdomną, nowego ucznia w klasie, kobietę, osobę jeżdżącą na wózku inwalidzkim, ucznia, który nie chodzi na religię, wychowanka domu dziecka.



Co łączy ze sobą wszystkie awatary? Każdy w jakiś sposób czuje się odrzucony przez społeczeństwo.

Wykonanie awatarów pomogło nam bliżej przyjrzeć się tym, których często nie znamy, a tak krytycznie oceniamy.
Stereotypy zniechęcają nas do kontaktu z wieloma osobami. Pamiętajmy, że nie każdy cygan to złodziej, a dziewczyna o blond włosach niekoniecznie  jest głupia. Kolor włosów nie świadczy o inteligencji człowieka. 
Każdego człowieka powinniśmy szanować i mam nadzieję, że dzięki awatarom zmieni się Wasze nastawienie do wielu ludzi.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4