wtorek, 15 września 2015

Podsumowanie tegorocznego Międzynarodowego Dnia Kropki

Dnia 15 września 2015 r. wzięliśmy udział w Międzynarodowym Dniu Kropki. Było to święto kreatywności i prezentacja talentów uczniowskich. 
Gimnazjaliści mieli okazję dostrzec znaczenie kropki ( w szerokim znaczeniu tego słowa) w różnych sferach życia człowieka.


Do święta przygotowywaliśmy się 10 dni. Rozpoczęliśmy od zebrania pomysłów na padlecie. Pracowaliśmy więc "w chmurze", wykorzystując TIK. 
Nasz padlet jest dostępny tutaj
Klasa pierwsza zaprezentowała się na gazetce szkolnej w formie drzewa zalet. 
Gimnazjaliści poznawali alfabet Braillea. Podpisywali swoje zeszyty. Wykorzystując materiały wzrokowe i dotykowe, uczyli się odczytywać słowa. Rywalizowali ze sobą, odczytując związki frazeologiczne zapisane przy pomocy alfabetu Braillea
Dzięki temu uczyliśmy się też empatii do ludzi niewidomych i słabo widzących. Wskazywaliśmy na przykłady łamania barier w lokalnym środowisku i na przestrzeni całego kraju. 
Na lekcji języka polskiego zwróciliśmy uwagę na funkcję wielokropka. Uczniowie uzupełniali teksty z lukami (luka oznakowana kropkami). Dzięki temu gimnazjaliści powtórzyli przysłowia oraz ćwiczyli wyjaśnianie ich sensu przenośnego. 
Motywce z Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego okazały się bardzo przydatne- zastąpiły tradycyjne plusy za prawidłowo wykonane zadanie. 
Nieliczni w tym dniu zadbali o to, by ich stroje były ozdobione kropkami. 

Mapa myśli, która zawierała pojęcia do utrwalenia, miała formę kolorowej kropki, wykonanej przy pomocy TIK-u i wzbudziła ciekawość uczniów.

Chętni uczniowie wykazali się inicjatywą w domu. Podziwialiśmy laurkę wykonana w kształcie kropki z życzeniami dla rówieśników i nauczycieli z tej okazji. 


Spędziliśmy ten czas przyjemnie i pożytecznie. Uczyliśmy się w przyjemnej atmosferze i dostrzegliśmy, że kropka to niepozorny znak, ale o wielkim znaczeniu.
Licencja Creative Commons

1 komentarz:

  1. Brawo, gratuluję pomysłów, przyznaję że to święto by ło mi obce

    OdpowiedzUsuń